رئیس سازمان نظام مهدسی کشور:

مقررات ملی ساختمان در کشور نیازمند تغییر و تحولی اساسی است / یزد در حوزه تخلفات ساختمانی جزو سه استان اول کشور می باشد 

یزد- رئیس سازمان نظام مهدسی کشور گفت : در خصوص مقررات ملی ساختمان درکشور نیازمند تغییر و تحولی اساسی است و باید با عزمی همگانی و رویکرد جدید علمی انجام شود .
کد خبر: ۱۳۹۸۲۵۷

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ،حمزه شکیب صبح پنج شنبه در جریان سفر به استان یزد در نشست خبری با اصخاب رسانه استان اظهارداشت: اعضای سازمان نظام مهندسی در کشور حدود 600هزار نفر می باشند که این اعضا در 31 استان فعالیت دارند و اعضا ی شورای مرکزی با رای گیری و فرایند انتخاباتی هر سه سال یک بار مشخص می شوند.

وی افزود: ارائه خدمات نظام مهندسی در قالب اجرا و نظارت از جمله اقدامات انجام  گرفته دردستور کار سازمان نظام مهندسی ساختمان کشوراست و طی بیش از 20سال گذشته درجایی که نقش نظام مهندسی نادیده گرفته شدنتوانستیم از سرمایه ها ی مردمی در حوزه ساختمان بهره برداری مناسبب انجام دهیم ودرنهایت آرامش مردم تامین نشده است .

شکیب گفت:در کنار این سازمان، شهرداری ها وزارت کشور و مردم نقش کلیدی دارند و عدم هماهنگی بین این دستگاهها منجر به خسارات متعددی در کشور شده است .

حوادثی مانند متروپل و پلاسکو نتیجه رعایت نکردن قوانین است 

وی تصریح کرد: حوادثی مانند متروپل و پلاسکو نتیجه رعایت نکردن قوانین استاندارد و فنی نظام مهندسی است و توجه ویژه به مقوله آموزش یکی ازاولویت ها ی جدی سازمان نظام مهندسی کشوراست.

تخلفات ساختمانی یکی ازمهمترین دغدغه های این سازمان  است 

رئیس سازمان نظام مهندسی استان یزد هم در این نشست گفت : تخلفات ساختمانی یکی ا زمهمترین دغدغه ها ی این سازمان در استان است و تجدید نظر در طرح های تفضیلی و انعطاف درضوابط از جمله راهکارهای ایجاد ایمنی بیش از بیش در شهر و استان یزد است .

 مجتبی فرهمند افزود:کاهش تلفات جانی در زلزله خوی یکی ازمهمترین نمادهای اهمیت استفاده از ظرفیت نظام مهندسی برای تقویت و ایمنی سازی شهرها و استان ها می باشد .

 وی تصریح کرد : فرهنگ ساز ی و ارتباط با مردم مهمترین اولویت این سازمان است و هوشمند سازی و ارائه  خدمات مختلف نیز از دیگر رویکردهای این سازمان است.

  شکیب ادامه داد :عدم اجرای کامل قوانین  از مهمترین عامل  افزایش مرگ ومیر  د رحوادث مختلف می باشد  واین مهم باید  بیش از بیش در دستورکار مسولان و دست اندرکاران قرار بگیرد.

یزد در حوزه تخلفات ساختمانی جزو سه استان اول کشور می باشد 

رئیس سازمان نظام مهندسی استان گفت: یزد در حوزه  تخلفات ساختمانی جزو سه استان  اول کشور می باشد و عمده این  تخلفات ناشی ازرویکرد حاکم بر طرح های تفضیلی است که باید با رویکرد انعطافی سازماندهی شود .

 مجتبی فرهمند افزود: کارآمدی طرح های تفضیلی درگرو انعطاف پذیری لازم است و این مهم باید توسط مسئولان امرمد نظر قرارگیرد.

جرائم تخلفات ساختمانی بازدارنده نیست

 وی با بیان اینکه جرائم برای تخلفات ساختمانی بازدارنده نیست گفت : ارائه خدمات مدیریت شهری به ساختمانهایی که پرونده تخلف ساختمانی دارند یکی دیگر از عوامل افزایش این نقیضه در استان است .

 رئیس سازمان نظام مهندسی استان همراهی شهرداریها با سازمان نظا م مهندسی را لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر شهرداری یزد همکاری لازم را با این سازمان دارد .

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها